Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

...πόνος, πίκρα και λατρεία για την πατρίδα.

             
   

του ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΥΓΕΡΟΥ

Την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου το βράδυ , παρακολουθήσαμε στο θέατρο ΕΛΥΜΝΙΟ της Λίμνης α π ν ε υ σ τ ί καθηλωμένοι επί δύο ώρες στις θέσεις μας ,μια διαφορετική «θεατρική» παράσταση από έναν διαφορετικό θίασο !  Δ ι α φ ο ρ ε τ ι κ ό, αφού οι επί σκηνής (αλλά  και οι αφανείς ) συντελεστές δεν ήταν συνηθισμένοι ερασιτέχνες θεατρίνοι , αλλά  εν ενεργεία και εν συντάξει ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ του Νομού μας   (!!).
Πρόκειται για ένα σπονδυλωτό σύνολο στοιχείων, τα οποία στοχεύουν - το καθένα με τον τρόπο του - και υπηρετούν αρμονικά την Ιδέα   που διαποτίζει  αυτό το σύνολο , με αρχή, μέση και τέλος  ,  και στα οποία  η  ψ υ χ ή    του  θεατή  περνάει μέσα από νοσταλγία  και μνήμες  με πόνο  και πίκρα , αλλά και λατρεία για την  ΠΑΤΡΙΔΑ   ως  τόπο αλλά και ως Ιδέα, που είναι φωλιασμένη στην καρδιά , αθάνατη , άυλη και άφθαρτη, στα πανιά ή στο αμπάρι, την ελληνική πατρίδα ,αλλά και ΚΑΘΕ πατρίδα. Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά, παρεμβάλλονται και ως συνδετικός κρίκος μεταξύ τους  αλλά και  για μετάβαση στο επόμενο,   σύντομες δροσερές  στιγμές με τραγούδι, μουσική και κίνηση-κίνηση ως βηματισμός  ή και ως χορός, χορός πραγματικός. Αυτά τα  «ιντερμέδια»  φέρνουν μια  όαση ευθυμίας  , μια   κ ά θ α ρ σ η ψυχής από την κάποια πίκρα ή θλίψη που  προκάλεσε  το προηγηθέν μέρος . Συντάκτης του κάθε κομματιού είναι αυτή ή αυτός που το ερμηνεύει στη σκηνή.  Ένα σύνολο  δεκαοκτώ-είκοσι ατόμων στα σανίδια, είτε απαγγέλλουν είτε τραγουδούν  (ένας  ή όλοι μαζί), είτε  ως «β ο υ β ά» για λίγο πρόσωπα ,  ό λ ο ι  μα  όλοι,  μετέχουν ενεργά στα  επί σκηνής δρώμενα, ακόμα και με τα μάτια τους ή με τις συσπάσεις του προσώπου ή με μορφασμούς ,---κανείς δεν φ α ί ν ε τ α ι   ότι  περισσεύει   ή ότι αποτελεί ένα αμήχανο και άψυχο   άτομο ,μια «γ λ ά σ τ ρ α» που δεν ξέρει τι να κάνει π.χ. τα χέρια του.
Οι ρόλοι ισοβαρείς …. Δεν υπάρχουν  πρωταγωνιστές  κλπ.
 Όλοι είναι  σ υ ν –πρωταγωνιστές…
-Τα κείμενα,  εμπνευσμένα,  με   «υ π ο κ ρι τ ι κ ή» απόδοση στη σκηνή επαγγελματική,  (τι είναι αλήθεια  ο επαγγελματισμός στην τέχνη  και σε τι διαφέρει από τον ερασιτεχνισμό ;)
- Tα τραγούδια   σε τέλεια κ α λ λ ί φ ω ν η   εκτέλεση , χωρίς βοηθητικά μέσα ήχου, και  σε ά μ ε σ η    επαφή με το κοινό. Μεγάφωνα , μικρόφωνα δεν έχουν θέση . Ούτε  οπτικά ή ακουστικά εφφέ….        
-Οι δημιουργοί   δεν μπορούσαν βέβαια να κρατήσουν μακριά το σήμερα από το χθες. Η διαχρονικότητα και η υπερτοπικότητα   της προσφυγιάς, οι διωγμοί των λαών και η βία  βασάνιζαν και βασανίζουν και σήμερα  τον έλληνα ή το σύρο, τον αφγανό ή τον ιρακινό.-
-Χαριτωμένες  σκηνές  στα σπίτια των ελλήνων μικρασιατών ζωντανεύουν την εποχή  της  ευτυχίας  με τις μικροχαρές  και με σκηνές της καθημερινότητας  (τα χωρατά της γιαγιάς…)καθώς ξετυλίγονται  μπροστά στα μάτια των θεατών.
-Μας εντυπωσίασε η φυσικότητα,   η απλότητα , η αυθεντικότητα, ο συντονισμός, η σκηνική οικονομία…και μας έστειλε μ η ν ύ μ α τ α, αλλά και  διδάγματα…
-Πιστεύουμε ότι    εκπέμπει και μια άλλη διάσταση αυτή η τόσο πετυχημένη παράσταση : ΄Οτι  θα συντελέσει  στο να ξεφυτρώσουν και από άλλους τέτοιες πρωτοβουλίες.. Η επιτυχία
θα βρει σύντομα μιμητές.. Το παρατεταμένο χειροκρότημα των θεατών , δεν ήταν από καθήκον ή από λεπτή ευγένεια επιβράβευσης …΄Ηταν  γνήσιο και αυθόρμητο από ένα κοινό καλλιεργημένο που ξέρει από ποιότητα….Κλείνω παραφράζοντας   το  Στανισλάβσκι:
 «΄Ενας  θίασος  γεννιέται»
                                                         Φίλιππος Αυγέρος
                                                                ΛΙΜΝΗ 28-11-2015
                       
    Αυτός ο θίασος έχει οναματεπώνυμο:
 «Πολιτιστική Ομάδα  της ΄Ενωσης Λειτουργών  Μέσης
                       Εκπαίδεσυσης  Εβοιας»
Δραματουργική επεξαργασία-σκηνοθεσία, Βάσω Λευκούδη
Μουσική προετοιμασία-διδασκαλία, Δέσποινα Λαθούρα
Σκηνογραφία , Μαριάνθη Σπύρου, βίντεο Κατερίνα Λιάτζουρα, Επιμέλεια κίνησης, χορογραφία Παβίνα ματστσούκα  Κατασκευές, Κώστας Κακαβούλης
Σχεδιασμός αφίσας, Κ.Χατζηνικολάου,  Κ. Τσοκανά,
Ε. Λιάκου.
       Παίρνουν μέρος σε κείμενα δικά τους  οι
Ρούλα Πουλιανίτου ,  Σταυρούλα- Λιάνα Τόλικα, Κατερίνα τσοκανά,           Δήμητρα Σουλιωτάκη, Γιάννης Αγγελής , Κώστας Σταματόπουλος, Κική Ππαδημητρίου, Γρηγορία Ζατζημιχαήλ, Σώνια Ανέστη, Δέσποινα Νικολάου, Μαριάνθη Σπύρου, Θωμάς Μυλωνάς, Μαργαρίτα Ππαγεωργίου, Γιάννης  Κατσάνος , Μιχάλης Βαβούλας  κιθάρα  Βαγγέλης Πίσχινας κιθάρα  ΄Ελλη Παπουτσή φλάουτο και μαντολίνο, Γιώργος  Μαυρομάτης  ακορντεόν.

  

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …