Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΜΝΗΣ: μια νέα διαλεκτική με τους αποφοίτους του και την κοινωνία…

 Παλάντζας Γιάννης

Οι περισσότεροι αναγνώστες/τριες του παρόντος άρθρου είναι απόφοιτοι κάποιου Δημοσίου Σχολείου της Ελληνικής Επικράτειας. Του κυρίαρχου, δηλαδή, θεσμού διαμόρφωσης της Εθνικής μας Παιδείας και Εκπαίδευσης και υπευθύνου σε μεγάλο βαθμό για την ατομική μας κατατομή και τη συνολική μας διάπλαση. Όλοι, συνήθως, αποχωρώντας από αυτό το επαναφέρουμε στη μνήμη μας, αρκετά χρόνια αργότερα, σαν κοινό θέμα κάποιας οινοποσίας και «ελαφριάς» συζήτησης.
Όμως, η περίοδος της κρίσης, που διανύουμε, έχει καταργήσει αυτό το διάστημα ωρίμανσης των αποφοίτων του και επιταχύνει τη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας, ως Δημοσίου Αγαθού, να περιφρουρηθεί και να υποστηριχθεί ποικιλοτρόπως. Προσφάτως, δεχτήκαμε την ευγενική χορηγία του ποσού των 400 Ευρώ από τον παλιό μας μαθητή Γαρυφάλλου Δημήτρη ως οικονομική ενίσχυση και διευκόλυνση του Σχολείου μας στην
ανεπαρκή χρηματοδότησή του. Η Εκπαιδευτική Μονάδα όντως ξεπέρασε, με αυτή, μια συγκυριακή κρίση ρευστότητας για την προμήθεια πετρελαίου, αλλά δρομολογήθηκε με το αντίστοιχο ποσό, η απόκτηση ενός μηχανήματος προβολής, υψηλότατης ευκρίνειας και άριστων χαρακτηριστικών, για την υποστήριξη, στο διηνεκές, προβολών σε εκπαιδευτικές, καλλιτεχνικές και εορταστικές εκδηλώσεις των μαθητών/τριών μας.
Η ευγενική και γενναιόδωρη πρωτοβουλία του Δημήτρη είναι επιστέγασμα μιας σειράς άλλων παρόμοιων εκλεκτών συμπεριφορών αποφοίτων μας, οι οποίοι ως καλλιτέχνες ή επιστήμονες ή επαγγελματίες συνέτρεξαν και συντρέχουν αφιλοκερδώς τις ανάγκες μας, στο πνεύμα συμμετοχής τους σε μια οντότητα που δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Τα Δημόσια Σχολεία της Χώρας συνιστούν την ατμομηχανή για να γυρίσουμε τον ήλιο και τον μύλο της αναγέννησής της. Καθένα τους, όμως, θέτει το δικό του δακτυλικό αποτύπωμα στην νεολαία και την κοινωνία, στην οποία απευθύνεται. Το Γενικό Λύκειο Λίμνης έχει διαμορφώσει μια ισχυρή παράδοση καλής λειτουργίας, υψηλών γενικών και ατομικών επιδόσεων, με έμφαση στην απανταχού αριστεία αλλά και στη διασφάλιση ενός αξιοπρεπούς μέσου όρου, καθώς και σημαντικές παρεμβάσεις στο κοινωνικό «γίγνεσθαι». Ίσως, αυτή η πληθωρική του παρουσία και ο πλουραλισμός του διαμορφώνει και τις συνθήκες συνειδητής ένταξης των ενεργών μαθητών και «βετεράνων» του στα πλαίσια ενός ιδιαίτερου συνόλου, το οποίο συνεχώς ανατροφοδοτείται και αναπροσαρμόζει, προς το δυναμικότερο, την παρουσία του στα τεκταινόμενα του γενεθλίου ή «βϊόου» τόπου του.
Πέραν της γενικότερης λειτουργίας του, ως ενός «ανοικτού» Σχολείου, το ΓΕΛ Λίμνης συμμετέχει σε πρωτοπόρες δράσεις, φιλοξενεί και συνδράμει πρωτοβουλίες εκπαιδευτικής και πολιτιστικής αναβάθμισης της περιοχής, ενώ προσφέρει και σύγχρονα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης με αυτό για όλους τους ενδιαφερόμενους:
Ήδη το ΓΕΛ Λίμνης έχει αναλάβει την υλοποίηση κάποιων πρωτοβουλιών γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως:
·         την ενεργειακή και αρχιτεκτονική αναβάθμιση του διδακτηρίου και του περιβάλλοντος χώρου (υπάρχει ήδη προϊδεασμός και συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή).
·         Τη δημιουργία ανοικτού θεάτρου εντός του προαυλίου χώρου (ήδη υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ανάληψη της προμελέτης από το Εργαστήρι Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π.).
·         Την αποκατάσταση και αισθητική ανάδειξη του παρακείμενου εκκλησιδίου του Αγίου Νικολάου.
·         Την απόκτηση σύγχρονου ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
·         Την ανάληψη δράσης στα πλαίσια της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας MOVE» (Σεπτέμβριος 2015).
Είναι αυτονόητο ότι για όλα αυτά είναι αναγκαία η εξασφάλιση οικονομικών πόρων αποσυνδεδεμένων από την κρατική επιχορήγηση των σχολικών μονάδων και εδραζόμενων σε πιθανές χορηγίες, που μπορούν να προκύψουν, από φυσικά πρόσωπα, ιδρύματα, προγράμματα κ.ά. Το Σχολείο είναι διατιθέμενο να αξιοποιήσει οποιαδήποτε τέτοιο ενδεχόμενο και να προσανατολίσει κάθε μορφής χορηγική παραχώρηση όχι σε θνησιγενείς σκοπούς αλλά στην υλοποίηση, «θέσει και φύσει», μιας εκπαιδευτικής και πολιτισμική υποδομής, ικανής να κάνει, για τους μαθητές αλλά και για όλους μας, τη διαφορά!

Δημήτρη σε Ευχαριστούμε!
                                                                Παλάντζας Γιάννης


                                                         Δ/ντής Γενικού Λυκείου Λίμνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

προσέξτε τι γράφετε για να δημοσιευθεί.