Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Μαθητές και σχολεία ανοίγουν παράθυρο στον πολιτισμό


Οι μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου Λίμνης βάλθηκαν να αποδείξουν τη περασμένη Τρίτη 20/5 στο ΕΛΥΜΝΙΟ ότι ο πολιτισμός μπορεί να αντιστέκεται στη καταβαράθρωση της εκπαίδευσης αλλά και στον εκλογικό κανιβαλισμό.
Εν μέσω εκλογών και παραμονές εξετάσεων, με τη προετοιμασία μιας ολόκληρης χρονιάς
παρουσίασαν το έργο Μικροί Μεγάλοι της Της Λείας Χατζοπούλου-Καραβία, σε θεατρική διδασκαλία από τη καθηγήτρια του Γυμνασίου Νίκη Ρουκά και τη γυμνασιάρχη Γεωργία Λάττα.
Η ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του ΕΛΥΜΝΙΟΥ τήρησε εκκλησιαστική σιγή για να απολαύσει τους μικρούς θεατρίνους , να γελάσει και να συγκινηθεί μαζί τους.Στο Τέλος το χειροκρότημα ήταν καθολικό και απόλυτα δικαιολογημένο.

Η υπόθεση του έργου έχει να κάνει με το σχολείο:
Μια ομάδα παιδιών προσπαθώντας σε ένα διάλειμμα να μάθει ένα κεφάλαιο της ιστορίας, χωρίς καλά-καλά να το καταλάβει , το δραματοποιεί. Στην προσπάθειά τους να φτιάξουν θεατρική ομάδα, βλέπουμε στις σκηνές που ακολουθούν τις αντιδράσεις της κάθε οικογένειας, όταν οι γονείς μαθαίνουν για την απόφασή τους αυτή από τα παιδιά τους και τα παιδιά ξεκινούν ίσοι προς ίσον αυτό το ωραίο ταξίδι που θα τους οδηγήσει στο ανέβασμα της παράστασης, δίνοντας μαθήματα ταπεινότητας και γνωρίζοντας την αξία της τέχνης. Οι σκηνές αποτελούν μικρή πινακοθήκη με προσωπικά ή οικογενειακά πορτρέτα της κοινωνίας. Το έργο βραβεύτηκε με το θεατρικό βραβείο Λούλας Μαυρουλίδου από την γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά.

Επειδή η εκπαίδευση δεν είναι η βαθμοθηρία, επειδή ο πολιτισμός μας δεν εξαρτάται από τις επιδόσεις στους ελέγχους και επειδή η επίδοση στα αρχαία ή στα μαθηματικά δεν μπορεί να καθορίζει τη συνολική αξία του ανθρώπου, στο σχολείο υπάρχουν κι άλλα θέματα για την ανάπτυξη του νου.
Ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι τέχνες, πασχίζουν να επιβιώσουν πίσω από την εντατικοποίηση των σπουδών με κίνητρο μόνο το φιλότιμο κάποιων εκπαιδευτικών και τη διέξοδο, φως στο τούνελ, που αποζητούν τα μικρά παιδιά.

Ο ιδιατερατζής καθηγητής μπορεί να αποτελεί  αφορμή της στοχοποίησης του χειμαζόμενου ελληνικού σχολείου, αλλά η επιμελώς αποκρυπτόμενη αφανής δράση των πολλών, ανωνύμων και ανιδιοτελών εκπαιδευτικών , είναι το σημαντικότερο ανάχωμα της κοινωνίας στη βαρβαρότητα.
Το σχολείο κάνει τα πάντα για τα παιδιά και το λαό, μόνο που δεν το αφήνουν να προκόψει.Χρειάζεται τη στήριξη των γονιών, την ενθάρρυνση των παιδιών μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και τη συνολική αξιολόγησή τους για κάθε διαφορετική δεξιότητα που αυτά μπορούν να αναπτύξουν.
Παιδιά ζωγράφοι μένουν στην ίδια τάξη, παιδιά μουσικοί δεν έχουν τη δυνατότητα εξάσκησης, αθλητές αναγκάζονται να γυμνάζουν το σώμα τους με εξισώσεις.

Τουλάχιστον οι θεατρίνοι της Λίμνης απέδειξαν ότι το διαφορετικό σχολείο έχει ακόμα ζωή και προοπτικές.Φτάνει οι κυβερνώντες να το αφήσουν ζωντανό , φτάνει οι επιλογές μας να του επιτρέπουν τη διαφορετικότητα.
Μαζί με τα θερμά συγχαρητήρια του επιτελείου του μλπογκ στις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, παραδίδουμε ένα φωτογραφικό λεύκωμα από τη παράσταση και τις πρόβες.


ΥΓ:Σε λίγο καιρό θα ετοιμαστούν και οι (φτωχά) βιντεοσκοπημένες σκηνές της παράστασης από τα Λιμνιώτικα.Οι τεχνικοί ήχου και εικόνας δουλεύουν σε αντίξοες τριτοκοσμικές συνθήκες, απλήρωτοι από το αφεντικό τους , μόνο για χάρη των συντοπιτών τους!
ΠΒ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

προσέξτε τι γράφετε για να δημοσιευθεί.