Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οδική ασφάλεια και λιγότερη κατανάλωση












Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη





Η κανονική πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων προσφέρει, σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, αρκετά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι έρευνες επιβεβαίωσαν ότι το ελαστικό, καθώς αποτελεί τον μοναδικό συνδετικό κρίκο μεταξύ του οχήματος και του δρόμου, όταν έχει λανθασμένη πίεση του αέρα μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι ίδιες έρευνες διαπίστωσαν, επίσης, ότι η σωστή πίεση εξασφαλίζει τη μακροβιότητα του ελαστικού και αποτρέπει τον κίνδυνο μιας πρόωρης φθοράς του.



Έτσι, είναι σημαντικό να ελέγχεται η πίεση των ελαστικών που βάζει τέλος στη σπατάλη του καυσίμου και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του οχήματος.

Επειδή υπάρχει, πολλές φορές, σχετική αβλεψία των οδηγών θα εφαρμοστεί από το Νοέμβριο του 2012 Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει τον υποχρεωτικό εφοδιασμό των ΙΧ αυτοκινήτων με συστήματα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Η αρχή θα γίνει με τα νέα μοντέλα τα οποία θα κυκλοφορήσουν από το Νοέμβριο του 2012 και μετά.

Η προαναφερόμενη Οδηγία δεν αφορά τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ούτε τα οχήματα που έχουν λανσαριστεί ήδη στις αγορές ακόμη και αν ταξινομηθούν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία και μετά. Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο, η οποία λήγει το 2014, οπότε θα είναι υποχρεωτικά τα συστήματα για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών σε κάθε καινούργιο ΙΧ αυτοκίνητο.

Προς το παρόν, οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους σε τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Το πινακάκι με τις τιμές πίεσης βρίσκεται συνήθως στην εσωτερική πλευρά από το καπάκι του ρεζερβουάρ ή στο κολονάκι της πόρτας.

Επισημαίνεται ότι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε 11 ευρωπαϊκές χώρες απέδειξαν ότι το 63% των αυτοκινήτων κυκλοφορούν με ελαστικά που έχουν χαμηλότερη πίεση από την κανονική.

Ενδεικτικά αποκαλύφθηκε ότι το 75% των φορτηγών κυκλοφορούν με ελαστικά χαμηλότερης πίεσης από την προβλεπομένη, κοστίζοντας στους ιδιοκτήτες τους πάνω από 1000 ευρώ το χρόνο σε σπατάλη καυσίμου.

Στην Ευρώπη, συνολικά, εξαιτίας αυτής της αμέλειας σπαταλήθηκαν το 2011 περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου αξίας περίπου 5 δις ευρώ, ενώ το περιβάλλον επιβαρύνθηκε με 7,4 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.







Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …