Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού, η τοπική Κοινωνία και η Κρίση





Του Βασίλη Κεδίκογλου








 Η ανεργία έχει
κατακλύσει την κοινωνία του Δήμου μας, Ιστιαίας-Αιδηψού. Τα μεσαία και χαμηλά
στρώματα αντιμετωπίζουν δυσκολίες επιβίωσης. Τα βλέμματα όλων είναι εστραμμένα
προς το Δήμο, κάτι να κάνει.


Παραδοσιακά , από την
κατοχή με τα συσσίτια, έως τον εμφύλιο, στην περιοχή μας και στη χώρα, οι Δήμοι
και οι Κοινότητες  ήταν προπομποί
βοήθειας και συμπαραστάτες σε όλες τις κοινωνικές κρίσεις. Σήμερα ο Δήμος φαίνεται να μην έχει καταλάβει την κρίση υπό την οποία
διαβιούν οι Δημότες. Εμφανίζεται ανάλγητος.


Η αγορά έχει νεκρωθεί
και ο Δήμος αδρανεί. Όμως τα μηνιαία οικονομικά δελτία της οικονομικής
υπηρεσίας του Δήμου μαρτυρούν ότι και καταθέσεις
πλεονασματικές υπάρχουν
και ενεργητικό
προς ρευστοποίηση διατίθεται και άλλες πηγές μπορεί να ενεργοποιηθούν
. Όπως:




1.      Πρώτη πηγή απασχόλησης είναι η
υλοτόμηση των Δασών
Γαλατσάδων-Καματριάδων, Κρυονερίτη,
Μηλεών, Μονοκαρυάς, Ταξιάρχη, Τσαπουρνιάς, Κυπαρισσίου, Σίμιας, Καστανιώτισσας.
Σήμερα υπάρχει ζήτηση ξύλου και κάρβουνου σε ικανοποιητικές τιμές. Ο Δήμος
μπορεί και οφείλει να διευκολύνει τους Συνεταιρισμούς διαχείρισης των Δασών
αυτών, στην υλοτόμηση. Μπορεί να απορροφηθούν από 5.000 έως 10.000 ημερομίσθια.





2.      Οργάνωση δημοτικών συνεργείων και
ανάθεση εργολαβιών για τον καθαρισμό,
εξωραϊσμό των
αποχετευτικών δικτύων και ρεμάτων ιδίως αυτών που απολήγουν στις παραλίες. Το δίκτυο των ομβρίων Ιστιαίας από της
κατασκευής του παραμένει χωρίς συντήρηση, ενώ καταγγέλλονται και λαθροσυνδέσεις
ακαθάρτων.





3.      Ανάθεση
εργολαβίας για τις συνδέσεις των οικημάτων με το δίκτυο αποχέτευσης της Αιδηψού
με πλείονα συνεργεία, μετά προηγούμενη σύνταξη και έγκριση προδιαγραφής και
τιμολογίου που θα εξοφλήσουν οι Δημότες. Οι
συνδέσεις θα αποδώσουν σημαντική απασχόληση και έσοδα.





4.      Ανάθεση
της κατασκευής της απόσμησης του κεντρικού συλλεκτηρίου φρέατος της αποχέτευσης
της Αιδηψού, στο λιμάνι.





5.      Συντήρηση
των οδοστρωμάτων των εσωτερικών δρόμων, όπου είναι εφθαρμένα, με μια διαρκή
μεσοχρόνια εργολαβική σύμβαση. Εξόφληση
μεσοχρονίως και με Δημοτικά ομόλογα.





6.      Ενεργοποίηση των φυσικών
αμμορυχείων Ασμηνίου και Ταξιάρχη
και πρόγραμμα
κατασκευής αγροτικής οδοποιίας με μελέτη των Υπηρεσιών και  συνεργεία του Δήμου και ταυτόχρονα μεσοπρόθεσμη
εργολαβία. Ομοίως ποσοστό της εργολαβίας
να εξοφληθεί μεσοχρονίως με ομόλογα.





7.      Κίνηση
της διαδικασίας αναθεώρησης της
οικοδομικής αδείας διατήρησης και αναστήλωσης του Υδροθεραπευτηρίου Άγιοι
Ανάργυροι και κινητοποίηση για την δημοπράτηση του έργου
. Να
χρησιμοποιηθούν οι πιστώσεις που εισπράττει η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης
(ΕΤΑ) από τη Λουτρόπολη. Χρήσιμο να γνωστοποιηθεί ότι η άδεια οικοδομής εκδόθηκε
από τον Ιούνιο του 2002, λόγω όμως Ολυμπιακών αγώνων, δεν κατέστη δυνατόν να
δημοπρατηθεί.





Ο
επακόλουθος Υπουργός Τουρισμού, εξ Εύβοιας ορμώμενος, φοβηθείς μήπως απωλέσει τον τίτλο του «άπραγου Ευβοιώτη πολιτικού»
αρνήθηκε να δημοπρατήσει το έργο,  καίτοι οι πιστώσεις ήταν της ΕΤΑ,
προερχόμενες από την Λουτρόπολη
και στο αίτημα των Υπηρεισών για προκήρυξη
διαγωνισμού απάντησε απαξιωτικά για τους Αιδηψίους. Οι πιστώσεις διατέθηκαν για
ψευτοδιορισμούς. Το γεγονός αυτό αν συνέβαινε με πολιτικό άλλης περιφέρειας,
αυτόν οι πολίτες θα είχαν διαγράψει από τα κατάστιχα των πολιτικών. Ο Δήμος μας όμως του προσφέρει θαλπωρή,
στήριξη, προκλητική και χάδια!.


Την ίδια στάση κράτησε ο κύριος και
για το εθνικής εμβέλειας έργο, την Μαρίνα της Σκύρου.

Δεν δίστασε να μετατρέψει τις πιστώσεις σε ρουσφετολογικούς διορισμούς και απίθανες
επιχορηγήσεις και να αναγκάσει τα Ιστιοφόρα των 
νησιών μας και του Αιγαίου να πάνε στα τουρκικά παράλια για να ναυλογχήσουν.
Αυτή είναι η ιδεολογία του.! «Έξεστι
αυτώ ασχημονείν».





8.      Ο
Δήμος έχει να αντιμετωπίσει οξέα κοινωνικά προβλήματα. Και πόρους έχει, φθάνει
να τους χρησιμοποιήσει, και δυνατότητες έχει. Πρώτα χρειάζεται ομοψυχία της πλειοψηφίας και ενότητα, με
διαφορετικές απόψεις, του Δημοτικού Συμβουλίου.


Ακολούθως
απαιτείται γνώση και δουλειά. Χωρίς δουλειά τίποτε δεν γίνεται. Κοντά στις
άμεσες ενέργειες χρειάζεται να προωθηθεί το πρόγραμμα μελετών για ένταξη έργων
στο ΕΣΠΑ και κινητοποίηση για την αποπεράτωση έργων (περιφερειακή Αιδηψού,
Λιμάνι Μαντουδίου) με ένταξη στο ΕΣΠΑ.





Τα
μηνύματα που εκπέμπονται όμως από τη Δημοτική αρχή ομιλούν, δυστυχώς για έριδες
και αγεφύρωτες διχογνωμίες. Οφείλουν να ομονοήσουν και να προσηλωθούν στα
καθήκοντά τους. Διαφορετικά να
παραιτηθούν.
Αν η διχόνοια εξακολουθήσει οι δημότες θα βρεθούν στη δυσάρεστη
θέση να αναλάβουν πρωτοβουλία. Θα είναι
δυσάρεστο.





Ο
Καλλικράτης έχει προνοήσει οι καρέκλες, των Δημοτικών Αρχόντων όλων των
βαθμίδων, από του Συμβούλου έως του Δημάρχου, γρήγορα και εύκολα να ξεβιδώνονται και οι άρχοντες να αντικαθίστανται,
αν δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους.


Προηγουμένως
όμως οι άρχοντες της Δημοτικής εξουσίας πρέπει να ομογενοποιηθούν και να
αποφασίσουν «με ποιον θα παν’ και ποιον
θ’ αφήσουν»
με την κοινωνία και το λαό ή με τα λαμόγια και τα πιράνχας που
διαβρώνουν το σώμα του Δήμου. Διαφορετικά «δεν
έχει πλοίο, δεν έχει οδό».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …