Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Το Λύμνι»-ΕΛΥΜΝΙΑ 2010 -Σάββατο 14 Αυγούστου











Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Παραδοσιακών


χορών «Το Λύμνι» σας καλεί να


παρακολουθήσετε μια βραδιά με χορούς


από την Μικρά Ασία, την Μακεδονία και


την Θράκη με αυθεντικές παραδοσιακές


ενδυμασίες από τη συλλογή του Ανδρέα


Παπαγεωργίου Πέρη

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει :



Α. ΜΕΡΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Χοροί Καππαδοκίας- Μ.Ασίας
1. ΕΣ ΒΑΣΙΛ- ΝΤΙΠΑΣΧΑ
Ο χορός Ες Βασίλ προέρχεται από τα Φάρασα της
Καππαδοκίας και χορευόταν στη γιορτή του Αγίου
Βασιλείου ενώ ο χορός Ντίπασχα χορευόταν την
Κυριακή του Θωμά .
2. ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΝΤΗΛΙΩΝ
Αντικριστός γυναικείος χορός του γάμου από τα
Φάρασα της Καππαδοκίας.
3. ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΟΥΤΑΛΙΩΝ
Χαρακτηριστικός χορός της Καππαδοκίας που
χορευόταν κυρίως στο γλέντι του γάμου
4. ΑΛΑΤΣΑΤΙΑΝΗ
Στρωτός καρσιλαμάς από τα Αλάτσατα που χορεύεται
σε όλες τις περιστάσεις ζευγαρωτά
5. ΚΑΡΣΙΛΑΜΑΣ
Χαρακτηριστικός ζευγαρωτός αντικριστός χορός της
Μ. Ασίας που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις
6. ΑΤΤΑΡΗΣ
Καρσιλαμάς από τα Αλάτσατα της Ερυθραίας που
χορεύεται από δυό ζευγάρια που σχηματίζουν σταυρό
7. ΣΥΡΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΟΥΡΝΙΩΤΙΚΟΣ
Από την περιοχή Καράμπουρνα της Ερυθραίας που
χορεύεται σε ανοιχτό κύκλο από άντρες και γυναίκες
και με τον οποίο άρχιζαν και τέλειωναν τα γλέντια
8. ΜΠΑΛΛΟΣ ΣΜΥΡΝΑΙΙΚΟΣ
Συρτός που εξελίσσεται σε μπάλλο, χορευόταν στα
χωριά της Ερυθραίας και έχει κοινά στοιχεία με το
μπάλλο των νησιών του Αν. Αιγαίου
9. ΣΗΛΥΒΡΙΑΝΟΣ
Συρτός που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις από τη
Σηλυβρία στην Προποντίδα της Ανατολικής Θράκης.
10. ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ
Χορός στα τρία από την Πόλη που χορεύεται από
άντρες και γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο
Β. ΜΕΡΟΣ ΕΦΗΒΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Χοροί Μακεδονίας

1. ΕΝΤΕΚΑ ή ΜΑΡΙΤΣΙΛΕ
Χορός από την ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης και της
Καστοριάς . Χορεύεται ελεύθερα, γι αυτό ονομάζεται
και σκόρπιος
2. ΣΥΡΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Βασικός χορός σε όλη τη Μακεδονία που χορεύεται
σε ανοιχτό κύκλο από άντρες και γυναίκες.
3. ΤΣΟΥΡΑΠΙΑ
Κι αυτός ο χορός συναντάτε στην Ανατολική και Κεντρική
Μακεδονία και χορεύεται από άντρες και γυναίκες. Την
ονομασία του οφείλει σε ένα είδος υποδήματος που φοράνε
σε όλη την ορεινή Μακεδονία.
4. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Γυναικείος χορός από το Δρυμό Θεσσαλονίκης . Το όνομά του
οφείλεται στο ομώνυμο τραγούδι και χορεύεται σε ανοιχτό
κύκλο με κράτημα των χεριών αγκαζέ.
5. ΑΛΩΝΙΩΤΙΚΟΣ ή ΤΣΟΤΣΟΣ
Χορός από τα Άλωνα της Φλώρινας που χορεύεται σε όλες τις
περιστάσεις και ονομάζεται και τσότσος επειδή χορευόταν από
την οικογένεια των Τσότσηδων στα Άλωνα.
6. ΤΡΕΧΑΤΟΣ
Χορός από τη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης που χορεύεται από
άντρες και γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο.
7. ΛΥΤΟΣ ή ΠΟΥΣΤΣΕΝΟ
Χαρακτηριστικός χορός της Φλώρινας και της Καστοριάς
αφού δεν λείπει από κανένα γλέντι. Η ονομασία του χορού
Πουστσένο σημαίνει λυτός, αμολυτός
Γ. ΜΕΡΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Χοροί Θράκης
1. ΣΥΓΚΑΘΙΣΤΟΣ . Βασικός χορός των προσφύγων από τα χωριά
του Καβακλί που χορεύεται κυρίως στους γάμους. Τον συναντάμε
και με τις ονομασίες Ίσια απάν, Καλλινίτικος, Μαντηλάτος.
2. ΓΙΚΝΑ Εθιμικός χορός του γάμου, το όνομα του οποίου προέρχεται
από τον κινά με τον οποίο έβαφαν τα νύχια της νύφης. Διαδεδομένος
στα χωριά της Ανατολικής και Δυτικής Θράκης.
3. ΜΠΑΙΝΤΟΥΣΚΑ Γνωστός χορός σε όλη τη Θράκη του οποίου η
ονομασία προέρχεται από την Τουρκική λέξη παϊτάκ που
χαρακτηρίζει αυτόν που περπατά «ανώμαλα»
4. ΣΤ ΤΡΕΙΣ Βασικός χορός του Μεγάλου Μοναστηρίου της
Β. Θράκης που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις κοσμικού χαρακτήρα.
5. ΣΦΑΡΛΗΣ Χορός προσφύγων από το χωριό Μπάνα της Β.Θράκης
που είναι σήμερα εγκατεστημένοι στο Κίτρος Πιερίας.
6. ΧΑΣΑΠΙΑ Χορεύεται στην Αν.Θράκη Κυρίως μοιάζει με τον τρόπο
που τον χορεύουν οι Μακεδόνες. Η μορφή που θα παρουσιάσουμε
είναι από τους Ασβεστάδες Έβρου.
7. ΤΡΑΜΠΑΝΙΣΤΟΣ Χορεύεται στο Κίτρος Πιερίας από Θρακιώτες
πρόσφυγες από το χωριό Μπάνα. Χαρακτηρίζεται από το χτύπημα των
ποδιών στο έδαφος (τραμπάνισμα) που γίνεται σε μερικά γυρίσματα
της μουσικής.
8. ΖΩΝΑΡΑΔΙΚΟΣ Είναι χορός που χορεύεται περισσότερο από κάθε
άλλο σε όλη τη Θράκη με διάφορες παραλλαγές. Η ονομασία του
προ έρχεται από τη λαβή των χεριών από τα ζωνάρια. Η μορφή που θα
παρουσιάσουμε προέρχεται από τους Ασβεστάδες Έβρου.
9. ΓΑΪΤΑΝΙ ή ΚΟΥΣΕΥΤΟΣ Χορός τύπου Ζωναράδικου που
οφείλει την ονομασία του στο ομώνυμο τραγούδι στο οποίο
επαναλαμβάνεται η λέξη γαϊτάνι. Ως και κουσευτός από το
κουσεύω που σημαίνει τρέχω.
10. ΚΟΥΛΟΥΡΙΑΣΤΟΣ Εξέλιξη του Ζωναράδικου όταν ανεβαίνει
η ένταση και η μουσική. Χαρακτηριστικό του , η κίνηση
του πρωτοχορευτή, που σε ορισμένα γυρίσματα της μουσικής
κουλουριάζει τον κύκλο. Στην κίνηση αυτή παρασύρει τους διπλανούς
του ενώ οι υπόλοιποι εκτελούν τα βήματα του κουσευτού.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …