Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

αλλαγές στον έλεγχο των εκλογικών δαπανών των μεμονωμένων υποψηφίων

Σημαντικές αλλαγές στον έλεγχο των εκλογικών δαπανών των μεμονωμένων

υποψηφίων και των συνδυασμών στις επικείμενες τοπικές και

περιφερειακές εκλογές επιφέρει νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών

που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο που τροποποιεί το νόμο 3202/2003 που είχε ψηφισθεί επί

υπουργίας Σκανδαλίδη έχει ήδη αποσταλεί για διαβούλευση σε ΚΕΔΚΕ και

ΕΝΑΕ και περιλαμβάνει αλλαγές που αφορούν μεταξύ άλλων το ύψος των

προεκλογικών δαπανών, την περίοδο και τον τρόπο ελέγχου τους αλλά και

τις σχετικές ποινές.

Συγκεκριμένα:



- Το ύψος των εκλογικών δαπανών ανά υποψήφιο αυξάνεται και

υπολογίζεται πλέον με βάση το ποσό των 2000 ευρώ το οποίο

πολλαπλασιάζεται με συντελεστή ανάλογα με τον πληθυσμό του δήμου ή της

περιφερειακής ενότητας: 1 έως 10.000 κατοίκους, 1,5 έως 30.000, 2 έως

60.000, 2,5 έως 100.000, 3 έως 150.000 και αύξηση κατά 0,5 ανά 50.000

στους δήμους ή τις περιφερειακές ενότητες με πληθυσμό άνω των 150.000

κατοίκων.

- Στις προεκλογικές δαπάνες τόσο για τους συνδυασμούς όσο και για τους

υποψηφίους εντάσσονται πλέον τα έξοδα για δημοσκοπήσεις αλλά και αυτά

της προβολής στο Διαδίκτυο και τα κάθε είδους τηλεπικοινωνιακά

μηνύματα.

- Παράλληλα διευρύνεται και η προεκλογική περίοδος για τον υπολογισμό

των δαπανών, καθώς η έναρξη της υπολογίζεται 4 μήνες πριν την

διεξαγωγή των εκλογών, δηλαδή, για την επικείμενη αναμέτρηση η 7η

Ιουλίου.

- Παράλληλα η ποινή της έκπτωσης από το αξίωμα του υποψηφίου ή του

επικεφαλής του συνδυασμού επιβάλλεται πλέον στην περίπτωση που υπάρχει

υπέρβαση όχι κατά το 1/2 , όπως ισχύει μέχρι σήμερα, αλλά κατά το 1/3

του ανώτατου ορίου των εκλογικών δαπανών.

- Πάντως, αριθμός των εκλογικών κέντρων για τους συνδυασμούς (για τους

υποψήφιους απαγορεύονται, όπως και τα πολιτικά γραφεία) παραμένει ο

ίδιος. Δηλαδή, ένα για κάθε εκλογική περιφέρεια στους δήμους και έως 3

για τις περιφέρειες.

- Όσον αφορά τις δημοσκοπήσεις ισχύουν τα ίδια με τις βουλευτικές

εκλογές, δηλαδή, απαγορεύεται η δημοσιοποίησή τους 15 ημέρες πριν τις

εκλογές και μέχρι την 7η απογευματινή της ημέρας της ψηφοφορίας.

- Απόδειξη δίνεται για κάθε προεκλογική δαπάνη και όχι, όπως ίσχυε

μέχρι σήμερα, για άνω των 200 ευρώ.

- Αυξάνονται τα όρια χρηματοδότησης από το ίδιο πρόσωπα σε 3000 (από

2000) ευρώ για συνδυασμούς και σε 1000 (από 500) ευρώ για μεμονωμένους

υποψηφίους. Πάντως το ανώτατο όριο των προστίμων για τους παραβάτες σε

αυτή την περίπτωση μειώνεται από 50.000 ευρώ σε 20.000.

- Αντίθετα το ανώτατο όριο του προστίμου αυξάνεται σε 100.000 ευρώ

στην περίπτωση που ο συνδυασμός ή ο υποψήφιος χρηματοδοτηθούν από

οφειλέτη του δήμου ή της περιφέρειας.

Αυστηρότερος έλεγχος και ποινές

Επιπλέον με το νομοσχέδιο γίνεται προσπάθεια να υπάρξει αυστηρότερος

έλεγχος των δαπανών των υποψηφίων. Για το λόγο αυτό:

- Δημιουργείται ειδική βάση δεδομένων στο υπουργείο Εσωτερικών και με

την έναρξη της προεκλογικής περιόδου οι συνδυασμοί παραλαμβάνουν

σχετικό κωδικό πρόσβασης με βάση τον οποίο δύο μήνες μετά (7

Σεπτεμβρίου) πρέπει να καταχωρήσουν όλα τα έσοδα και τις δαπάνες τόσο

του συνδυασμού όσο και των υποψηφίων του, επικαλούμενοι τα σχετικά

παραστατικά. Από εκεί και πέρα και μέχρι την λήξη της προεκλογικής

περιόδου οι καταχωρήσεις εσόδων - εξόδων πρέπει να επικαιροποιούνται

ανά πέντε ημέρες. Επιπλέον τα στοιχεία αυτά αναρτώνται και στο

Διαδίκτυο μέσω των ιστοσελίδων των ΟΤΑ. Μάλιστα, αν οι συγκεκριμένες

υποχρεώσεις δεν τηρηθούν τότε η ποινή είναι η έκπτωση του επικεφαλής

του συνδυασμού και του παραβάτη υποψηφίου.

- Αλλάζει η σύνθεση των Επιτροπών Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών

Παραβάσεων οι οποίες εδρεύουν πλέον στην έδρα κάθε περιφέρειας, ενώ

τους δίνονται ευρείες αρμοδιότητες, προκειμένου οι έλεγχοι να είναι

πραγματικοί και όχι τυπικοί. Για το λόγο αυτό πρόεδρος ορίζεται ο

πρόεδρος του Διοικητικού Εφετείου της οικείας περιφέρειας, ενώ στην

Επιτροπή συμμετέχουν ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,

εκπρόσωπος του τοπικού ΣΔΟΕ, ο τοπικός επίτροπος του Ελεγκτικού

Συνεδρίου και εκπρόσωποι της Ένωσης Περιφερειών και της Περιφερειακής

Ένωσης Δήμων. Οι Επιτροπές έχουν το δικαίωμα επιβολής προστίμων που

διαβιβάζονται στις ΔΥΟ προκειμένου να εισπραχθούν σύμφωνα με τον

Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, αλλά ακόμη και την έκπτωση υποψηφίων

ή επικεφαλής συνδυασμών. Επιπλέον, όποιος αρνείται να δώσει στοιχεία

τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι μηνών.

πηγή:http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7210

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …