Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θαλάσσια ταξί μια αναξιοποίητη πηγή ανάπτυξης για την Εύβοια - Η άδεια τους στοιχίζει μόνο 30 Ευρώ





Με την έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό  οι περισσότερες παραλιακές περιοχές της Εύβοιας χαρακτηρίζονται σαν περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης μαζικού ή εναλλακτικών μορφών τουρισμού».   Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες τόσο με την κοντινή Στερεά Ελλάδα, όσο και με τις τουριστικά αναπτυγμένες Μαγνησία (Πήλιο) και Βόρειες Σποράδες  μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην  αξιοποίηση του τουριστικού δυναμικού της Ευβοιας. 

Για παράδειγμα, η Σκιάθος είναι χαρακτηρισμένη στο χωροταξικό σχέδιο σαν τουριστικά αναπτυγμένη περιοχή (Α) και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη  της γειτονικής Βόρειας Εύβοιας.  Το αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων (ή 20 οδικά χλμ) από τα Ελληνικά και 20 ναυτικών μιλίων (ή 36 οδικά χλμ)  από το Δήμο Κηρέως  (λιγότερο από 30 λεπτά με ταχύπλοα σκάφη) θα μπορούσε να χρησιμεύσει για την ευκολότερη προσέλευση τουριστών. Ο αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα απέχει 150 χλμ από την Βόρεια Εύβοια.

Καλύτερες θαλάσσιες μεταφορές μπορούν να φέρουν κοντύτερα τις βόρειες με τις νότιες πόλεις και παραλίες  της Εύβοιας και να δώσουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στις πολυπληθείς  όμορφες αλλά δυσπρόσιτες οδικώς  παραλίες της. Για παράδειγμα η οδική απόσταση  μεταξύ Μαντουδίου και Κύμης είναι  140 χλμ ενώ δια θαλάσσης η απόσταση  είναι 36 ναυτικά μίλια ( 66 οδικά χλμ).  Η Λίμνη απέχει μόλις 12 ναυτικά μίλια (22 χλμ) από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας (Τραγανα) και 41 ναυτικά μίλια από την Χαλκίδα.

Δυστυχώς όμως, οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές της νήσου, όπως και η ασταθής και εποχιακή ζήτηση για ταχτικά δρομολόγια, έχουν περιορίσει  την δυνατότητα για θαλάσσιες μεταφορές σε ολιγοστές διαδρομές.  Ίσως οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να αναζητήσουν απο μόνες τους άλλες πιο ευέλικτες λύσεις οπως τα ταξί για να διασφαλίσουν  τις ζωτικές για τις οικονομίες τους θαλάσσιες συγκοινωνίες. 

Είναι εντυπωσιακό σε ένα νομό με τόσες ευκαιρίες για εκτέλεση κοντινών θαλάσσιων διαδρομών να είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα  θαλάσσια ταξί όταν μάλιστα το κόστος και οι διαδικασίες έκδοσης άδειας λειτουργίας είναι τόσο απλά. 

Σύμφωνα με την ΥΑ 3131.2/22/97 ΦΕΚ 795 Β’ 3/9/1997  θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από 6 μέτρα, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από 20 κόμβους και έχει χωρητικότητα πάνω από 5 άτομα (μπορεί να μεταφέρει μέχρι 8 επιβάτες). Η άδεια χορηγείται από την τοπική Λιμενική Αρχή και κοστίζει τριάντα (30) ευρώ (10.000 δραχμές). Οι τιμές των κομίστρων ανά μίλι,  σημαίας,  κλπ. καθορίζονται ελεύθερα.
   

Εκτός από τους ιδιώτες και τα νομικά πρόσωπα έχουν την δυνατότητα λειτουργίας θαλάσσιων ταξί. Οι δημοτικές επιχειρήσεις του νομού θα μπορούσαν να αναπληρώσουν πιθανά κενά επιχειρηματικότητας από ιδιώτες σε αυτο το τομέα. Οι μικρής όκλίμακας θαλάσσιες μεταφορές όπως τα ταξί είναι μια πηγή ανάπτυξης. Μια πηγή ανάπτυξηςς που σε πολλά μέρη αδικαιολόγητα είναι στα «προσεχώς», και «εν αναμονή» μιας αβέβαιας βελτίωσης κάποιων λιμενικών εγκαταστάσεων ή έγκρισης ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Το άρθρο 83 του ν. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/2006), επιτρέπει στους δήμους να ασκούν συγκοινωνιακό έργο, εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή.

Οι δημοτικές αρχές πρέπει να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν το δυναμικό των  θαλάσσιων ταξί τόσο για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών και την ελκυστικότητα του τουριστικού προϊόντος όσο και την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς.  Με  το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους,  τα θαλάσσια ταξί αν συνδυαστούν με λογικά κόμιστρα  μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και νέα δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Εύβοιας.

 
Στο χάρτη του ειδικού χωροταξικού πλαισίου, η Εύβοια περιστοιχίζεται από δυο αναπτυγμένα κέντρα θαλασσίου τουρισμού  το Λαύριο που έχει στην ακτίνα επιρροής του το Νότιο Ευβοϊκό και την Σκιάθο που  έχει στην ακτίνα επιρροής της την  Βόρεια Εύβοια και Σκύρο (μπλέ κυκλοι στο χάρτη).   Τα κέντρα αυτά  διαθέτουν σύγχρονες υποδομες φιλοξενίας, εστίασης και ψυχαγωγίας και θα μπορουσαν να δώσουν ώθηση στο τοπικο τουρισμό με  την βελτίωση της αυτόνομης θαλάσσιας πρόσβασης.


Λεπτομέρειες για την έκδοση άδειας θαλάσσιου ταξί [Αριθ. 16 ΓΚΛ(ΦΕΚ Β΄795/1997)]
http://www.yen.gr/php/download_xitem.php?xitem=27267/ya_fek795_97.pdf

 

 

--------------------------------

ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ


Προθμειακές συνδέσεις της Εύβοιας


Στύρα -Αγία Μαρίνα, (45' )- ( 159.572 επιβάτες και  56.360 αυτοκίνητα το 2008) .


Αιδηψός – Αρκίτσα (40')   (347.697 επιβάτες και  129.059 αυτοκίνητα το 2008)


Αγιοκάμπος
-Γλύφα (30') , (207.836 επιβάτες και  74.951 αυτοκίνητα το 2008)


Ωρωπος - Ερέτρια (30'),  ( 233.559  επιβάτες και 112.276 αυτοκίνητα το 2008)

 

Επιβατηγά και οχηματαγωγά


ΡΑΦΗΝΑ- ΚΑΡΥΣΤΟΣ (ΕΥΒΟΙΑ)-ΜΑΡΜΑΡΙ (ΕΥΒΟΙΑ) (KARISTOS FERRIES-ΜΙLILIS LINES)

ΚΥΜΗ - ΣΚΥΡΟΣ   4 δρ/ εβδ  (
Επιδοτούμενη από το ΥΕΝ  πλην του διαστήματος 15/06-13/09) 

  
 ΣΚΥΡΟΣ
- ΚΥΜΗ ΑΛΛΟΝΗΣΟΣ- ΣΚΟΠΕΛΟΣ 2 φορες την εβδομάδα το καλοκαιρι (Τριτη και Πεμπτη) http://www.sne.gr/files/dromologia.doc


Κύμη - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος κάθε Τρίτη

Κύμη - Βόρειες  Σποράδες   κάθε  Πέμπτη 

 

Βόλος - Βόρειες Σποράδες - Κύμη   

 

Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως kireas.org

http://kireas.org/smf/index.php?topic=485.0



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …