Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαρίνα στο λιμάνι Μαντουδίου

Ο kireas.org κανει προταση για την δημιουργία Μαρίνας στο λιμάνι Μαντουδίου

Με την δρομολογημένη δημιουργία ναυπηγείου στην περιοχή, ανοίγουν
οι προοπτικές για την οικονομική ανάπτυξη στο λιμάνι Μαντουδίου.
Στο πρόσφατο παρελθόν ξένοι επενδυτικοί οίκοι έχουν αναγνωρίσει την
νευραλγική αξία του λιμανιού και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την
αξιοποίηση του χώρου με την δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής.
Πέρα από την φυσική ομορφιά η τοποθεσία είναι κομβικής σημασίας
γιατί ευρίσκεται στο κέντρο του Αιγαίου. Η δημιουργία ναυπηγείου θα
λειτουργήσει σαν πόλος έλξης σκαφών μιας και θα τους παρέχει την
δυνατότητα επισκευών και συντήρησης τους που είναι μια βασική υπηρεσία
των οργανωμένων μαρίνων ανά το κόσμο. Μια Μαρίνα στο λιμάνι
Μαντουδίου εκτός του ότι θα αυξήσει τον κύκλο εργασιών και κατ'
επέκταση τον αριθμό των απασχολουμένων στο ναυπηγείο θα δώσει μια νέα
πνοή οικονομικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή. Είναι μια υποδομή ,
πλωτό ξενοδοχείο, που θα προσελκύσει επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα,
θα δώσει ώθηση σε άλλες επενδύσεις λιμενικών και τουριστικών
υπηρεσιών υψηλής ποιότητας (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ταξιδιωτικά
πρακτορεία, ενοικιάσεις σκαφών, κλπ), καθώς και στην δημιουργία
εγκαταστάσεων κοινωνικών και εμπορικών δραστηριοτήτων για τους
εύπορους επισκέπτες του. Μια τέτοια επένδυση θα κάνει καλύτερη την
χρήση του χώρου του λιμανιού και θα φέρει περισσότερη ανάπτυξη στη
ευρύτερη περιοχή από ότι αν το λιμάνι χρησιμοποιηθεί μόνο για
καλοκαιρινά δρομολόγια στις Βόρειες Σποράδες όπως σχεδιάζεται. Επίσης
θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής καθώς και οι ευκαιρίες
απασχόλησης σε μια περιοχή που έχει όπως γνωρίζετε από τα υψηλοτέρα
ποσοστά ανεργίας στην χώρα . Επίσης με την Μαρίνα θα γίνει καλύτερη
αξιοποίηση του έργου ανάπλασης της παραλίας που κόστισε γύρω στο
μισό εκατομμύριο ευρώ.

Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο έχει χαρακτηρίσει την περιοχή σαν περιοχή
ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού και δίνει την ευκαιρία για τέτοιου
είδους ανάπτυξη. Πρόσφατη μελέτη της Hellastat προβλέπει θετικές
προοπτικές στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και των Μαρίνων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Hellastat οι παρακάτω συνθήκες και
εξελίξεις δημιουργούν ευνοϊκό πλαίσιο για επενδύσεις σε μαρίνες
(http://www.mediashipping.gr/?q=node/137\),:

-<< οι αρμόδιες αρχές προωθούν την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών
τουρισμού, με σκοπό τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος από τις
άμεσα ανταγωνίστριες χώρες, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής
περιόδου σε δωδεκάμηνη βάση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται ο σχεδιασμός
για περαιτέρω διάδοση του θαλάσσιου τουρισμού, κυρίως μέσω της
δέσμευσης κονδυλίων από το επερχόμενο Δ ΚΠΣ.

- Το Πρωτόκολλο Χρηματοδότησης 25ετούς διάρκειας, συνολικής αξίας 3
δισ. Ευρω, που υπογράφηκε τον Ιούνιο 2005 μεταξύ του ΥΕΝ και της
Ευρωπαϊκής Τραπέζης Επενδύσεων (EIB), με σκοπό την ανάπτυξη και τον
εκσυγχρονισμό των θαλάσσιων υποδομών της χώρας (λιμενικές
εγκαταστάσεις, μαρίνες) για την περίοδο 2005-2015>>

Σε πρόσφατη ερώτηση στη βουλή (28/1/09 η βουλευτής Ελπίδα Τσουρή
επεσήμανε την χαμηλή απορρόφησης κονδυλίων του Κοινοτικού Πλαισίου
Στήριξης για τις λιμενικές υποδομές και την ανάγκη ανάπτυξης
ανταγωνιστικού προς την Τουρκία και Κροατία θαλάσσιου τουρισμού και
μαρίνων στη χώρα μας ( λεπτομέρειες
http://www.mediashipping.gr/?q=node/2441).

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι σύμφωνα με την Hellastat ο
σημαντικότερος ανταγωνιστής της Ελλάδος στον κλάδο των μαρίνων είναι
αναμφισβήτητα η Κροατία, (η οποία διαθέτει περίπου 50 σύγχρονες
μαρίνες συνολικής χωρητικότητας 13.200 θέσεων ελλιμενισμού και 4.500
θέσεων διαχείμασης σκαφών). και δευτερεύοντως η Τουρκία που πρόσφατα
έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις σε αυτό το τομέα. Είναι ενδεικτικό
ότι σύμφωνα με στοιχειά του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και
Προβλέψεων -ΙΤΕΠ (λεπτομέρειες
http://www.itep.gr/pdfs/Anakoinosi33_November2008.pdf) για την περίοδο
Ιανουαρίου -Οκτωβρίου 2008 οι αφίξεις τουριστών στην Τουρκία και
Κροατία αυξήθηκαν κατά 15,5% και 2,2% αντίστοιχα όταν στην χώρα μας
την ίδια περίοδο μειώθηκαν κατά 1,4%.

Με βάση τα παραπάνω ο kireas.org απεστειλε επιστολες του καλούν το
Δημοτικό Συμβούλιο Κηρέως, την Νομαρχιακή Αρχή της Εύβοιας, την
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης να
εξετασουν την πρόταση για την δημιουργία μαρίνας στο χώρο του λιμανιού
Μαντουδίου με την δυνατότητα διαχείμασης σκαφών στις πλησίον χερσαίες
εκτάσεις και και να υποβάλουν σχετική πρόταση για χρηματοδότηση αυτού
του έργου στα πλαίσια του Δ΄ ΚΠΣ ή της Ευρωπαϊκής Τραπέζης
Επενδύσεων ή από το κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για την
τουριστική ανάπτυξη ή άλλες διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης.

Παράλληλα kireas.org έχει αποστείλει προσκλήσεις σε γνωστές
Ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του
θαλάσσιου τουρισμού να επισκεφτούν το λιμάνι Μαντουδίου για να
αξιολογήσουν τις επενδυτικές δυνατότητες που προσφέρει η περιοχή για
την ανάπτυξη μιας Μαρίνας.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για μαρίνες στο
http://kireas.org/smf/index.php?topic=360.0


Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως - kireas.org

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυο από τα οδικά εγκλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

του Πάνου Β.

Με αφορμή και το σημερινό ατύχημα στη διασταύρωση Κουρκουλών-Δάφνης με την "Εθνική" Αιδηψού Χαλκίδας, ας υπενθυμίσουμε στη νέα δημοτική αρχή τα δυο μεγάλα οδικά εγκλήματα της περιοχής.
Η είσοδος στη Λίμνη όπως ερχόμαστε από Χαλκίδα στη περιοχή του Αρχάγγελου γίνεται παράνομα από παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και με "εξαφάνιση" της αντίστοιχης πινακίδας εδώ και χρόνια.Η δε είσοδος από την αντίθετη κατεύθυνση είναι τσιμενταρισμένη για κάποιους λόγους που μόνο οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον "κόμβο" ξέρουν.
Το να στρίψεις από εκεί για τη Λίμνη πάλι πρέπει ή να είσαι  εκπαιδευμένος ντόπιος ή να έχεις μαντικές ικανότητες ακόμα και με χρήση του τζιπιες.

Η Ιστορία του γιατί και του πως έγινε αυτό είναι πολύ λυπητερή, αλλά πρέπει να τη ξεπεράσουμε και να κάνουμε μια ασφαλή δευτερεύουσα είσοδο στη πόλη αντικαθιστώντας αυτή τη λαιμητόμο.
Το αν καταργηθεί είναι αδιανόητο γιατί ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι μοναδική διέξοδος τόσο για το κυκλοφο…

Να κλείσουμε τα σύνορα της Λίμνης...

του Πάνου Β. Ο Ιός έφτασε δίπλα μας.Με ένα ταξίδι στον Πανάγιο τάφο ο βορειοευβοιώτης από τον Άγιο, άλλα είχε στο μυαλό του κι άλλα κατάφερε.Αντί για το υιό του θεού έφερε τον κορωναϊό ,ανεπιθύμητο μετανάστη και αόρατο εχθρό.
Ήδη Ιστιαία και Αιδηψός άρχισαν να δοκιμάζονται σε πολλά επίπεδα.
Στη Λίμνη η επόμενη μέρα είναι δίπλα μας.Πολύ κοντύτερα από τη μακρινή Κίνα.
Τι να κάνουμε λοιπόν;
Το οδικό μας δίκτυο μας επιτρέπει με ένα οδόφραγμα στο νεκροταφείο,ένα στον Αρχάγγελο και ένα στο Χριστό να φράξουμε όλες τις διόδους προς το χωριό μας.Κανείς δεν μπαίνει,κανείς δεν βγαίνει.Κανείς δεν αρρωσταίνει από τον ιό.
Γιατί αν αρρωστήσει από κάτι άλλο τη πατήσαμε.
Με αγωνία και παρέα τη τιβί θα περιμένουμε 1-2 μήνες ή 1-2 χρόνια τη λήξη του συναγερμού.Θα τραφούμε με ψάρια ευβοϊκού ,χόρτα του βουνού και κατσικάκια από τα μαντριά.Δεν έχουμε μείνει και τόσοι για να μη μας φτάνουν.
Με τους συγγενείς που θα αρρωσταίνουν στον υπόλοιπο κόσμο θα επικοινωνούμε μέσω βάιμπερ που θα είναι απόλυτα ασφαλές γ…

200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ

INMEMORIAM 200 ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΗΜΟΤΗ


του Πάμπου Χατζηλαμπή Κρίμα, χίλιες φορές κρίμα που ο χαμός ενός παλικαριού ξαναφέρνει το πρόβλημα των υποδομών και των προτεραιοτήτων της Βόρειας Εύβοιας...
Αλλά ο θάνατος του Άγγελου είμαι σίγουρος πως σπιρουνίζει τη σκέψη όλων όσων προβληματίζονται και επιζητούν το γενικό καλό. Δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και να μείνει ως μια παράπλευρη απώλεια της εγκατάλειψης που σοβεί και ταλανίζει τη Βόρεια Εύβοια.
Πάνω και πριν απ' όλα καθιστά απαραίτητο το χαρακτηρισμό ως επείγουσας της ανάγκης ενός περιφερειακού Νοσοκομείου ή/και ενός Κέντρου Υγείας καλά οργανωμένου, εξοπλισμένου και στελεχωμένου.
Αν μας ενδιαφέρει η καθημερινότητα των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο σημαντικό στις υποδομές ολόκληρης της περιοχής…
Ας αρχίσει από τα θέματα υγείας η επανεκκίνηση της ανάπτυξης που όλοι θέλουμε. Οι δρόμοι, οι σήραγγες, τα Ferry, και τα ραπανάκια για την όρεξη ως αναγκαίες υποδομές μπορούν να περιμένουν και θα …