KKE_Παρέμβαση στη Βουλή για τα ΤΕΕ

Δύο ερωτήσεις προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αφορούν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΕ κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ. Στα σχολεία αυτά εμφανίζονται πιο οξυμμένα τα προβλήματα που προκύπτουν από τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις .
Το ΚΚΕ στις ερωτήσεις επισημαίνει:
1. Θέμα: Να παραταθεί η λειτουργία του Β΄ κύκλου ΤΕΕ σε δημόσια ΤΕΕ αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ.
Με βάση το άρθρο 8 παρ. 3 του νόμου 3475/2006 «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» ο Β΄ κύκλος των ΤΕΕ λειτουργεί έως το σχολικό έτος 2007-2008.
Η διάταξη αυτή στερεί το δικαίωμα της πρόσβασης και ολοκλήρωσης του Β΄ κύκλου σε αρκετούς μαθητές.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μαθητών του ΟΑΕΔ που ολοκληρώνουν τον Α΄ κύκλο τον Ιούνιο του 2008 καθώς και αρκετών μαθητών που διέκοψαν τη φοίτηση στο Β΄ κύκλο λόγω στράτευσης ή άλλων προβλημάτων.
Με την παραπάνω διάταξη οι μαθητές αυτοί δεν μπορούν να συνεχίσουν στο Β΄ κύκλο των ΤΕΕ. Για όλους αυτούς τους λόγους υπάρχει ανάγκη να παραταθεί η λειτουργία του Β΄ κύκλου ΤΕΕ σε δημόσια ΤΕΕ αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ ώστε να δοθεί η δυνατότητα φοίτησης σε όσους το θελήσουν.
Με δεδομένα τα προβλήματα που δημιουργούνται
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός αν είναι στις προθέσεις του να παρατείνει τη λειτουργία του Β΄ κύκλου ΤΕΕ για ένα ακόμη χρόνο.
2. Θέμα: Προβλήματα των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ.
Με το νόμο 3475/2006 «οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» καταργούνται τα Τ.Ε.Ε. και ιδρύονται τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ.
Σε μια εποχή που οι λαϊκές ανάγκες και οι κοινωνικές συνθήκες είναι ώριμες για τη δημιουργία του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου για όλους καθώς και δημιουργία δημόσιας δωρεάν επαγγελματικής εκπαίδευσης αμέσως μετά, η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της ταξικής διαφοροποίησης-κατηγοριοποίησης της εκπαίδευσης.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι τα πολλά και σοβαρά προβλήματα στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, οι γνωστές «υπεραρριθμίες» που προβλέπονται να οξυνθούν τη σχολική χρονιά 2008-2009 με την πλήρη εφαρμογή του νόμου.
Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, η εργασιακή αβεβαιότητα και εργασιακή ομηρία των εκπαιδευτικών έχει επιπτώσεις στην προσωπική και οικογενειακή ζωή τους αλλά και στην παιδαγωγική-εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων.
Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα από το ΥΠΕΠΘ ώστε να διασφαλισθεί η εργασιακή σταθερότητα και η οργανική θέση των εκπαιδευτικών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
* Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να πάψει η εργασιακή αβεβαιότητα και ομηρία των εκπαιδευτικών και να διασφαλισθεί η οργανική τους θέση;
* Αν υιοθετεί τα παρακάτω μέτρα:
* Το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει το χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών για ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
* Μείωση της αναλογίας μαθητών-εκπαιδευτικού στους 20 μαθητές το τμήμα.
* Να μειωθεί σημαντικά η αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών στα εργαστήρια, Σχέδιο κλπ.
* Κανείς εκπαιδευτικός να μην μετακινείται για 2-3 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου.

Σχόλια